I.
Način da netko postane uvaženim filozofom jeste da postane prorokom. To je nevjerojatno pred nemogućim.
Taj ima govor koji se čuje za sav svijet na vidikrugu, koji sam otkriva vrijeme: suprotstavlja se ezoteriji vječnosti. On tako nameće svoje paradigme prisustva kao paranoidne ideje i pojmove svojeg pretpostavljanja, čime vrši dejstvo prema prostranstvu. Tome su one i namijenjene. Nastaje estetska konačnost zaziva duha, unutar zakona stvaranja i nezaobilazne beskonačnosti.
Beskonačnosti kao takve i nema ako se ne uspostavi estetika konačnost.
Uzmimo primjer Hegla koji je sve istine od Kanta i Fichtea iskrivio, ali je upravo s tim postao važan u svijetu i povijesti, jer je uspio napravit proroštvo. On je rekao bliže narodu i puku jaku misao, i dalje od znanosti ezoterije. Njegova moć počiva na tome što je jači od mediokriteta, i jači od prosječnog talenta: te nama situaciju genija u sebi, i do nje ne može doći. I tu je sav problem uopće filozofije. Filozofiju obuzima onaj koji uspije usmjeriti svijet prema nečemu za što je sposoban, pa zato i prema sebi: ima misli koje koji vračaju pažnju na njegovu bit govorenja i usidruju njegovu misao. On ima snagu utjecaja na sve hijerarhijski niže stupnjeve prisustva, jer je jači, i ima inteligenciju koja lako oplemenjuje tu niskost: on uzima poziciju koja je dominantna u duhu, a nalazi se na važnom mjestu bitnog perioda povijesnog događanja vremena.
Vrijeme u stvari je izbor retoričkih sposobnosti onih koji se – solidno dobro - približavaju vječnosti.
U vremenu ne izgleda da ste konkretno u stvaranju svijeta, nego upravo da se javljate kao slučajna posljedica događanja, nakon bitnog njegovog - udaljenog - početka. Tako nekako i jeste, samo se to pogrešno i na drugu stranu pretpostavlja.
Ovo udaljeno znači po duhu i uvijek je tako, iako to nekad izgleda po materiji vremena. Ova bitnost jeste unutarnje sobstvo koje sve zna i često se ne uspijeva otkriti.
Vrijeme nastaje tako što se vječnost cijepa po linijama računanja vremena.